June 29, 2011

Macam ni ke?

Assalamualaikum,


tadi jalan-jalan dekat SB,nampak Kak Atiq ping,
ingat entry Kak Atiq rupa-rupanya entry Atok..

Dah baca??
cam haremm kan..
adeh laa...
top up pun dah bantai kena cukai..

yang aku geram tuh,
pemimpin-pemimpin kita ni aku rasa dah cukup kaya weyh..
pun nak amik lagi duit rakyat..
kalau dulu amik duit mak bapak aku tak rasa sangat pasal tak keluar duit..
ni,topup..duit sendiri tu

Parok doh blah ni weyh!

kenapalah..
sekarang ni aku tengok berita,
ada je isu parti ni hentam parti tu
ade je isu parti ni buat taik dekat parti tu..

semua nak up pasal salah parti..
cubalah yang melayu,yang islam tu duduk open table
bincang camne nak majukan orang melayu..
camne nak ramaikan lelaki dekat IPTA bukan Pusat Serenti..
camne nak tinggikan martabat agama Islam..
camne nak didik remaja sekarang,yang sosial tu hidup biar ada benda,ada matlamat..
kalau tak mereka,remaja yang banyak-banyak ni,sape nak tadbir negara Malaysia?
Nak ke negara kita jadi cam jiran sebelah?


Ni tak!yang gaduh masing-masing,
Melayu,Islam..
pergh!aku tengok pun aku malu..
bangsa lain,agama lain sure gelak punya,
tengok orang melayu tak sepakat..

Ya Allah!Merdeka dah ke kita sekarang ni??

Jangan tamakkan harta,sebab tak bawak mati harta tu..
Sekali Allah kata nak tarik nikmat ni,Allah tarik tak sampai sesaat..
Pemimpin-pemimpin Malaysia..tolonglah!
jangan nak gaduh macam budak kecik tak dapat aiskrim..
buat malu je dekat adik aku..
Dah besar-besar panjang bergaduh..Haish...

Orang lain tu,jangan nak ikut sangat telunjuk orang..
fikir masak-masak..
Orang berkawan tu,bersebab..
Orang buat kebaikan tu pun bersebab..

p/s:Orang lain akan takut,akan hormat,kalau BANGSA MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM BERSATU!

ditulis oleh ,
budak bawah umur!

story line for my life

1 comment:

Datin Tyka said...

betoi tu .. duit topup pon nk taram. td aku g tengok wall muhyidin dia cakap ni smue fitnah ade edit dan tambah tambahan .. aku pon confuse skrg. aku tanye pakcik aku kenal muhyidin , dia kata jgn percaya sbb skrg memang ramai nk jatuhkan UMNO.. aku pon tak faham .. tapi kalau betoi .. aku nk kluar dr malaysia la. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...