April 13, 2011

Segmen: Jujur "Aku MATA DUITAN!!"


Assalamualaikum,


Aku merupakan blogger perempuan,err Ye,mengaku saya AGAK mata duitan..

Aku mata duitan yang minta duit dekat mama,dekat papa memang tak berani laa..(kalaw mintak pun dapat habuk je)..TAPItapiTAPI duit yang aku mintak tuu kalaw ade lebih simpan dalam tabung,so bile time sesakSESAK bolehlah gune..

Untuk ayat "Aq xkisah hidup susah mcm ni.....asalkan bahagia " dan "Aq tak kisah hisup sederhana pon asalkan aku bahagia "aku TERAMATteramat SETUJU!

Sebab?
Kehidupan susah pernah dirasai dulu..Mengikut cerita dari mak den,since aku kecik lagi hidup family kiteorang susah..Walaupun susah,mama and papa selalu lebihkan aku dengan abang,walaupun terpaksa meminjam..Peritnya hidup waktu susah banyak mengajar aku tentang kehidupan dunia sebenar.Tak ada orang yang akan sentiasa dibawah dan takkan ada orang yang sentiasa di atas.kalau nak flash back hidup waktu tu,terasa sayu dan sebak sangat.Teringat penat lelah papa dan mama..Dari seorang yang bekerja terpaksa dua-dua bekerja..Dari ada sedara mara,terus hilang,lesap entah pegi mana.Dari ada ramai kawan,langsung tak bertegur sapa..Semuanya mengajar aku erti kehidupan dan ragam manusia,sebab tu walau kehidupan aku tak sekaya billionaire,aku yakin aku boleh bahagia dengan kehadiran family yang sangat penyayang,kawan baik yang sangat supportive dan kehadiran dunia yang lebh bertimbang rasa.

OkayOkay,malas nak cite lagi panjang,nanti sama panjang dengan airmata yang dah macam air terjun dah..=))


Aku nak tag 

okay.Done!

story line for my life

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...