February 28, 2011

Entry Kuno : Trip To Langkawi-Day 1

Asslamualaikum,
HelloHelloHello,
Mesti pelik asallah awek sorang ni suke tulis entry pelikpelik..
anyway,EK=Entry Kuno ni pasal entry yang dah berzaman terkurung dalam otak aku yang sememangnya besar(nampak sangat tak banyak berfikir)tapitapi sebab masalah negara banyak sangat,
so terpaksalah aku post pada zaman yang tak kuno ni..(maaf kerana bahasa selaloo tunggang langgang.)

Lets Start with the story..
pada 18Februari2011 yang lepas.,mak aku dengan senang dan sukahati ajak kitaorang pegi holiday.
And,
destinasinya ialah Langkawi..huhu
memang,pada awal kisah,mak ngan bapak aku nak follow sekali..
tapitapi
sebab hal yang takleh nak tangguh,terpaksalah pergi vacation BER-3,
Makhluk yang malang itu ialah :
Aku(watak hero)haha..Perasan!
Adek aku,(memang poyo budak ni)
and lastly,
Mak Lang aku a.k.a Kakak kepada YDP aku..
cerita bermula bile aku tak tidur that night.Whole Night taw.(semangat sangat nak naek flight,hehe)JAKUN!

mama : Taknak mandi dulu ke?
aku : tak mau lah!sejuk!takkan sampaisampai terus nak gi jalan..(dengan condifentnye)
aku lagi : Baby unn takyah mandilah..sejuk ni.(keje jadi batu api)

Konklusinye,Aku dan Adek aku TAK MANDI pagi tuu...

Lepas amek Mak Lang dekat SA,terus meluncur laju kete bapak aku ke LCCT..(Ye!naek AirAsia,ala!Langkawi je pun)

Lepas buat drama bukan kerajaan,terus check-in and masuk balai berlepas..

Okayokay..Yang ni klimaks..(seronok sangat)

Naek je flight Airasia,memang tak jangka,aku,adek aku dengan mak lang aku akan terpisah jauh..
mau tak jauh,
Aku seat no 29C,adek aku dia bantai kasi seat no.23D,mak lang aku dia campak jauh ke seat 31F..
Tak ke haru dengan adek aku duduk jauh hujung dunie..dah le budak tuu baru 5tahun++
So,akupun tanye dekat couple sebelah seat aku mintak tukar..Kaw tahu ape dia cakap?
TAK BOLEH!
dengan conDifentnye,couple ni boleh volunteer nak jaga adek aku..
NAK JAGA ADEK AKU tuu...
NAK JAGA ADEK AKU weyh..
ADEK AKU!!perghhh
huish,bile aku pandang muke tak siap adek aku,MEMANG HARAMlah dia nak duduk sorangsorang tanpa aku,(cewahh!)
So,aku unn dah blurblur dah..dah le mak aku takde time tuu..bertambah haru jadinye..
lastlast de 2 insan yang baek hati nak tukar seat dengan aku..(fuhhh!Lega)
So aku duduk dengan mak lang and,adek aku..
yang geramnye,stewardess kt situ boleh pulakk cakap tak buleh nak tukar seat,???
KE-JA-DAH
finelah!bile aku dapat tukar seat..

yang menggembirakan hati aku ialah,

de sorang steward ni,H-E-N-S-E-M wa cakap lu!
huish,cair aku..(hakhakhak)
Mesti nak tahu enn sape name pakcek tuu?
Name dia,Syarul Hidayat(cammane aku tahu?dekat name tag dia kot)
tengah syoksyok aku pandang dia buat keje..(miang enn,haha)
dia tegur aku..
DIA TEGUR doh!
T-E-G-U-R weyh!<----muke excited tahap babun.Heh!

Dia : Nak balik kampung ke?
Aku : taklah,pegi holiday..=)) (kaw tengok dia senyum)

Dia unn bla pasal flight dah nak gerakk..

Adek aku : adek suke abang hensem ehh?
(Perghh!gile kentang soalan adek aku..depan mak lang aku tuu..HARU BETUL!)
tapi tulah hakikatnye..

Sampai je dekat airport langkawi,kami duduk melangok dekat depan pintu tunggu anak-kawan-mak-aku amek..

Lepas naek kete
(anak-kawan-mak-aku) : jum makan.
aku dengan muke tak bersalah :kiteorang dah makan atas flight tadi..
dia lak : habis tu nak gi mane?
aku : balik dulu lah,sebab mak lang tak solat subuh lagi..
dia dengan tak pueh hati : rumah jauh nii..

So,Kami unn pegi le menuju ke Langkawi Cable Car...(sedapsedap rasa bagi nama)

Ye,aku tahu..mesti kaworang tanye..dengan TAK MANDI?
aah!
DENGAN TAK MANDI..
naseb baek,minyak wangi yang aku pakai still berfungsi dengan cemerlang..=="

gitu le kesahnye..
lek ahh!baru day 1..
tunggu lagi,okay!

story line for my life

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...