January 31, 2011

Akhirnya,=)

Assalamualaikum,

Akhirnya.,mesti kaworang terfikir apa yang akhirnya,kan?
jeng jeng jeng
(sorry! ke-gila-an melanda)

okayokay,
yang akhirnya tu ialah aku PASS exam undangundang,
(tak payah nak buat muka tak puas hatii..)

bukan senang tau nak melawan ke-nervous-an diri sendiri(rosak bahasa!)
well,aku tak dapat banyak pun,instead of Pass is 42 aku up 1 markah je...kire okay jugakk lah kan..

Dengan aku tak sempat nak khatam buku lesen tu,tak sehat lagi,hujan pulakk..
dapat jugakk aku lulus,hurmm,
time nak tengok result tu,debaran dia macam nak amek result SPM,
huhu..
bile teringat balek,makin gelabah aku..
aiyoo!

Hurmm,bile ingat SPM,teringat cikgu-cikgu yang tak pernah jemu ajar aku yang lambat pick-up ni..

serious,rindu sangat dekat sekolah,
rindu nak main kejarkejar,(apa angkatangkat kening?)
rindu nak mainmain dengan classmates,
rindu nak lepak samasama,
rindu nak kena bebel dengan pengetua,
rindu nak kena marah dengan cikgu pasal selalu bising,
rindu cikgu usop,cikgu salleh,
rindu adekadek aku yang dah besar tuu,

Bila lagi agaknya kami akan berkumpul dan gelak samasama lagi?
Bila agaknya kami akan kena marah dengan cikgu bila banyak buat silap?
Bila lagi senyuman cikgu yang mengajar dapat kami renung?
Bila agaknya kami akan bergurau senda bersama?

Saatsaat indah antara kita semua akan jadikan kami selangkah ke depan..
namun,bila menoleh semula ke belakang dan imbas kembali kenangan tu,
kita akan sedar kenangan tu walau pahit macammana pun tetap kekal terpalit dalam lipatan sejarah hidup yang penuh dugaan..

Saya SAYANG SANGATSANGAT dekat semua cikgu yang pernah didik saya dari usia 4tahun sampai 17 tahun ni..

Buat Guru TERsayang :

Puan Nurhani,
Puan Alina,
Puan Siti Zaleha,
Puan Hasnah,
Puan Habsyah,
Puan Ainul Jariah,
Puan Zarinah,
Puan Hasana,
Puan Masuzana,

dan

Semua guru SMK Bandar Tasik Puteri,

Kalian lah bintangbintang yang banyak memberi semangat dan tak pernah jemu mengajar kami erti kehidupan..

tiada kata yang terluah,
tiada balasan yang mampu ku balas,
hanya satu kata,


Sayang Saya takkan Berubah..


story line for my life

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...