March 10, 2011

Novel : Cinta ke-100

CINTA 8

Suasana bingit di kafe makin menyesakkan dada Ezi Natasya. ‘Huh!Serabut!Mana Lisa ni,takkan kena tahan dengan Prof Botak tu lagi?Adoi!’hati Ezi Natasya mendengus kuat.
Pandangan rakan-rakan U-nye langsung tidak diendahkan.Dari jauh,Haikal sedari tadi asyik memandang wajah masam Ezi Natasya,hatinya berdetik ‘apasal lah kau comel sangat?’Wajah yang masam mencuka itu masih direnungnya hinggakan kawan disebelah,Adam Mikael menyedari tindak-tanduknya.
“Haikal.Kau ushar Tasya ke?”Teguran Adam Mikael mengejutkan Haikal.
Pantas dinafikan Haikal, “Eh!Taklah.Gila ke aku nak ushar Tasya tu?Tak pasal-pasal lebam biji mata aku ni.Bukan kau tak tau macammana ganas perempuan tu.” Jari telunjuknya dihala ke arah tempat duduk Tasya,kelakuannya tadi pantas di-cover
“Tak payah nak kelentong akulah.Bukan baru Sem ni aku kenal kau.Dah bertahun.Semua pasal kau dalam tangan aku.Kau pakai seluar dalam warna apa pun aku tahu.”Adam Mikael berseloroh sambil menunjukkan tangannya yang digengam .
“Amboi!Sampai seluar dalam aku kau tahu.Stalker ke?”Sindir Haikal dalam tawanya.Adam Mikael mencebik.Dari jauh wajah Alisa yang tergesa-gesa mencari meja Ezi Natasya direnung oleh Haikal dari jauh.
“Sorry Sya,aku lambat.Prof Botak tu paksa kitaorang siapkan assignment dalam kuliah depan-depan dia tadi.Menggelabah aku.Nasib baik aku tinggal nak edit je.”terang Alisa panjang lebar dalam keadaan termengah-mengah.Ezi Natasya yang diam membisu direnung Alisa.
“Sya,kau marah aku ke?Sorry sangat..Aku tak sengaja.”pujuk Alisa
“Taklah.Bukan sebab kau.”Sangkal Ezi Natasya dengan senyuman yang jelas dibuat-buat
“Habis kenapa?”soal Alisa
“Hurm,kita balik apartment dulu.Nanti aku terang.”Bingkas Ezi Natasya.Kereta Audi S1  hijau muda milik Ezi Natasya yang meluncur dengan kelajuan biasa itu masih sunyi sepi.Alisa yang duduk disebelah hampir setiap 5minit merenungnya.

‘Hish,kenapa dengan Tasya ni?Takkan marah aku kot?Tapi tadi dia cakap bukan sebab aku,habis sape?’panjang berjela pertanyaan itu singgah ke ruang hati Alisa namun didiamkan gara-gara keadaan tak stable Ezi Natasya.
Sampai saja di apartment A1-4-37 Ezi Natasya terus meluru masuk ke dalam biliknya.Tindakannya menerbitkan perasaan risau dan tidak senang dihati Alisa.

story line for my life

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...