March 9, 2011

Novel : Cinta ke-100

CINTA 5

Sebaik saja melangkah masuk ke Dewan Kasturi B,terlopong mulut Ezi Natasya bila melihat kuliah pagi itu sudah penuh setengah dewan. ‘Mimpi apa budak-budak ni?Tak pernah-pernah aku tengok kuliah pagi penuh.’kata hati Ezi Natasya. ‘Hah!Sampaikan budak yang paling ‘wanted’ kes ponteng-memonteng kuliahpun datang?Demam-demam.’detik hati Ezi Natasya lagi bila melihat Syamsul si kaki ponteng tu datang kuliah.
“Syam!Kau demam ke tiba-tiba datang kuliah?”Tegur Ezi Natasya saat terlihat Syamsul Hakimi yang sedang asyik tidur.
“Kau ni Sya,aku datang kau marah,aku tak datang berganda-ganda kau marah.Tak paham tul
lah!”balas Syamsul Hakimi sambil membetulkan duduknya dan memandang wajah comel Ezi Natasya yang lengkap berbaju kurung rona hijau muda.
“Hantu hijau betullah kau ni Sya.”tegur Syamsul Hakimi bila terpandangkan baju kurungnya itu.Sebaris senyuman dihadiahkan kepada teman karibnya itu sebelum menjawab pertanyaan Syamsul Hakimi.Melihatkan senyuman itu saja,mata yang mengantuk boleh jadi segar,perut yang lapar boleh jadi kenyang inikan pula hati Syamsul Hakimi yang pastinya sudah berhenti berdegup.
‘Kuat betul aura kau ni Tasya’bisik hati Syamsul Hakimi
“Aku tak marahlah.Aku tanyakan.”balas Ezi Natasya lembut seterusnya mematikan khayalan Syamsul Hakimi.
“Semalam Prof Zain heret aku pegi pejabat dia bila dekat 10kali aku buat derk dengan arahan poyo dia suruh pegi pejabat.Amek kau,dia heret aku time aku tengah dating dengan awek aku. Gila tebal muka aku.Dan-dan tu jugak awek aku mintak putus.Hadoi!Gila psiko Prof Zain kau tu!”Penjelasan panjang lebar dari Syamsul Hakimi didengar dengan penuh khusyuk.Senyuman menyapa bibir Ezi Natasya “Aku dah pernah bagitau kan?”jelas Ezi Natasya.Syamsul Hakimi terus senyap.Tak jadi menyambung tidurnya bila teringat senyuman Ezi Natasya tadi dan senyuman ‘evil’ Prof.Zain.Ha ha ha


story line for my life

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...