April 24, 2011

Segmen The Garang - Zaman Paling Best Bagi Aku



Zaman Paling Best Bagi Aku ialah Zaman KanakKANAK a.k.a Zaman KEGEMILANGAN aku..
wah!perasan..haha

meh nak cite..

Kenapa aku suke zaman kanak2?

Sebab dia BEST..haha(jawab ni je boleh tak Amal??)Okay!aku dah nampak muke THEGARANG kaw!haha

Best sebab time nii aku kecik lagi,ala time comey gituu..HAHA..Aku suke sangat time balek Kota Bharu bile 10 hari lagi tinggal puasa,lepas tuu straight RAYA.
Yang syoknye..aku memang tak kawan sangat dengan cousin pompuan nii(giler berlagak aku)..Aku cakap yang budak pompuan kuat nanges!(kerek betul budak nii,dia tak pikir yang dia pompuan..)haha
Bile balek je KB,semua sedara yang duk KL konvoi balek KB reramai..time tuu rase WOW giler..Pastu bile benti rehat je,berduyun budakBUDAk nak makan..lapo kan..Sampai je KB,sure kiteorang terus membute..tak pikir orang dah..and,Bantal Peluk dekat umah arwah Tok Ayah & Tok We(sebelah MAMA) aku tuu memang hak milik tercipta aku sorang je..Jangan berani laa nak amek..Aku pedajal sorangSORANG..
haha

Penah sekali tuu,cousin pompuan tak pueh hati dengan geng aku iaitu Aku,Ejat(tua setahun) dan Ezril(taknak jual nama manje..haha)ataupun 3E..haha..cara nak balas balek,kaw tahu aku buat ape?bersama sekutuSEKUTU aku?
kami kacaw depa tidoq!Kiteorang amek spray baju tuu,kami pi spray muke sorangSORANG yang tengah syok tido..Tak cukup lagi,kami tambah dengan baling bantalBANTAL kami kat depa..Memang haru betui jadinye..Pastu siap kena sound dengan arwah Tok Ayah aku lagi

arwah Tok Ayah : ni bakpo tok tido lagi nih?nok sahur kek gi kalu tok ayoh kejuk tok bangun,tok ayoh jiruh dengan air nii(siap tunjuk air dalam baldi yang tengah dipegang)

kaw agak ape 3E ni buat??Kelam kabut le masuk tido..lastLAST liat jugok nok bangun!(ahh!sudah,bahasa aku dah keluar,hehe)

Satu lagi yang buat aku rinduu ialah,saat arwah Atuk aku(sebelah PAPA),panggil aku 'Dewi' ..yup!family papa aku orang jawo,tapi jangan harap le nak dengar aku or bapak aku cakap jawo..pasai,arwah atuk aku taknak aja..sob sob sob..nak tahu tak asal 'Dewi'?sebab aku cucu perempuan bongsu(sebelum ade adek) dan waris arwah Atuk aku laa kire..sememangnye panggilan itu selalu menjadi punca untuk sedare2 pompuan laen jeles dengan aku..hihihi..

malas nak cite banyakBANYAK,nanti aku buat drama nanges pulakk..jum layan gambar..
klik gambar untuk tambah kalsium

(err!pandang aku laa ejat!tak gentlemen!ade ke cium pandang camera..haish!HAHA)

klik gambar untuk tambah kalsium

(ni lagi sorang!memang mamat camera lah kaw nii ezril!haha)

klik gambar untuk tambah kalsium

(hah!kaw ade naek bakul?HAHA)

klik gambar untuk tambah kalsium

(Hah!Aku 5tahun dah terer pegang stereng taw!)HAHA


p/s: Adek rinduu sangatSANGAT zaman nii..zaman arwah Tok Ayah ade,arwah Atuk ade,arwah Abg Fifi ade..Adekk rinduu nak dengar arwah Atuk panggil adek DEWI!!! =((







story line for my life

1 comment:

fyna ahmad said...

dear...fyna letak belog kamoo dalam beloglist fyna.
tq..
keep in touch taw..
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...