March 5, 2011

Novel : Cinta ke-100

CINTA 2


“Tasya o tasya!”Suara halus Alisa memecah suasana sunyi apartment mereka.
 “Mana pulak Tasya pegi ni?”sambungnya lagi.
“Tasya,kau dalam bilik ke?Aku masuk ye,”Langkah kaki Alisa terhenti di hadapan bilik Ezi Natasya,pintunya dikuak lembut.Bilik yang sedari petang tadi gelap gelita terus terang benderang dengan cahaya neon yang dipasang Alisa.
“Ya Allah,Tasya!Apa kau buat dalam gelap-gelap ni?”Alisa kaget.
“Dah,dah.Bangun!”Arah Alisa lagi.
Ezi Natasya bangkit dengan mata yang sepet menahan silau dari lampu biliknya itu.Terus dipandang wajah teman baiknya,Alisa yang sedang duduk menghadapnya.
“Ni kenapa ni?”Soal Alisa lembut sambil mengusap lembut pipi Ezi Natasya.Perbuatan Alisa menambah sebak dihatinya.Alisa pula sedar teman baiknya ini pasti punya masalah,kerana jarang Ezi Natasya yang ceria bermasam muka.
“Aku baru putus dengan Farizmi.”ringkas dari Ezi Natasya.Alisa yang langsung tidak terkejut dengan berita itu terus memeluk erat bahu Ezi Natasya.
“Aku dah cakapkan,Farizmi tu memang saje nak mainkan kau.”Sambung Alisa.Tenang.
“Memanglah.Tapi Lis,masuk Farizmi dah dekat 98kali aku putus.And guess what,it not even last a year!Bayangkanlah apa aku rasa,bila aku sayanglah jadi macam ni.Aku ni magnet putus cinta ke apa?Asyik putus je.Couple tak sampai sebulan lepas tu putus.Dari mamat pertama aku couple since aku masuk U,sampai dah nak grad degree ni takde sorangpun kekal.Ujar Ezi Natasya.Ada riak sedih dan kecewa dengan apa yang menimpa dirinya.
Alisa yang sedari tadi asyik menadah telinga,terus kelu lidah untuk berkata-kata.
“Dah lah,Lisa.Malas nak ingat.Kau lapar tak?Jom pegi mamak.Aku kebulurlah.”Sambung Ezi Natasya lembut.
“Eh,sayang!Dah pukul 12 tengah malam.Tengah malam tau,bukan tengah hari.”Suara Alisa yang terkejut itu pantas disampuk Ezi Natasya.
“Ala,jomlah!Please..Please..”pujuk Ezi Natasya
“Aik,hari tu beria nak diet.Nak kurus bagai.Hari ni hilang dah niat tu?”perli Alisa,namun pantas saja kakinya ke bilik untuk menyarung tudung apabila mengenangkan diri sendiri yang lapar.Haiyo!cakap orang,diapun sama.
5minit kemudian,Alisa kembali menayangkan mukanya di pintu bilik Ezi Natasya.



story line for my life

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...